دلایل فاصله کیفیت صنعت خودرو در ایران و جهان

دلایل فاصله کیفیت صنعت خودرو در ایران و جهان

چهار موردی که در بالا به آن اشاره شد بخشی از هزینه‌های پیدا و عیان خودروسازان بخش خصوصی است که در کمال تعجب از چشم اقتصاددانان، متخصصان امور مالی و چند صاحب نظر از وزارت خانه‌های مختلف دور مانده است. پیونگوا cuckoo و land of korea نیز خودروهایی بر اساس فولکس واگن پاسات و کیا سورنتو بودند که نهایتا 80 اسب بخار قدرت تولید می کردند. • مقاصد صادراتی و دیپلماسی خودرویی با سیاست‌های تشویقی و تامین مالی به هنگام و به اندازه و ارزیابی و گزارش پیشرفت‌ها به مردم. O کلیه مباحث مرتبط با واردات در گزارش تفصیلی بررسی توقف ثبت سفارش واردات خودرو‌های خارجی و فرآیند واردات ارائه شده است.

  • گفته می‌‌شود پس از تحریم‌های گسترده، این دو شرکت با دور زدن تحریم‌ها قطعات بی‌کیفیت را از چین وارد می‌کنند و به نام قطعات ایرانی به شرکت‌های خودروساز ایرانی می‌فروشند.
  • این در صورتی است که نه تنها قیمت ارز و نهاده‌های تولید در این سال‌ها افزایش داشته است، بلکه بهره‌وری در تولید و منابع انسانی دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا در طول این سال‌ها تغییر چشم‌گیری نداشته است که منجر به کاهش قیمت خودروهای تولیدی آنان شود.
  • در بند 7 این فرمان عنوان شد به منظور افزایش کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل باید هرگونه استفاده از قطعات با کیفیت پایین در مونتاژ خودرو از ابتدای سال 1401 مطلقا ممنوع است و دستگاههای مسئول موظفند با عرضه قطعات یدکی تقلبی و قاچاق به ویژه قطعات پر مصرف و موثر بر ایمنی خودرو نیز مقابله نمایند.
  • اين در حالي است که کشورهاي ديگر دنیا بواسطه ی حجم مواد اولیه و قطعات متعدد و تامین کننده های بسیار درگیر در این صنعت، بسیار سازمان‌یافته و پیشرفته عمل میکنند.
  • بسیاری از تولیدکنندگان خودرو از استراتژی تولید به‌موقع (Just In Time) استفاده می‌کنند، بدین صورت که با پیشبینی قطعات مورد نیاز و سفارش آنها حجم زیادی از فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز برای قرار دادن تمام مواد و قطعات خود را حذف می‌کنند.
  بهترین تعمیرگاه های خودرو در تهران دنده معکوس

در سال 2021، 16 خودروساز اروپایی (شامل 4 خودرو از 10 شرکت برتر از نظر سهم بازار) نزدیک به نیم میلیون دستگاه از کل فروش 1.67 میلیونی بازار روسیه را در اختیار داشتند و این کشور را به هشتمین بازار بزرگ واردات خودرو در جهان از نظر حجم فروش تبدیل کردند. بر این اساس، در صورت موجود نبودن خودرو یا موتورسیکلت برای اسقاط و اختلال در روند تولید یا عرضه، با تشخیص وزارت صمت،  تولیدکنندگان و واردکنندگان می توانند با پرداخت یک درصد قیمت خودرو یا موتورسیکلت تولیدی یا وارداتی به صندوق ملی محیط زیست، مجوز شمار‌ه‌گذاری را دریافت نمایند. منابع حاصل صرف پرداخت تسهیلات بانکی یا کمک های بلاعوض به متقاضیان اسقاط خودرو یا موتورسیکلت فرسوده خواهد شد. با نوسانات ارز، روند طبیعی واردات این مواد اولیه نیز دچار افت‌وخیز و تلاطم خواهد شد.

قانون طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو

مدیریت دولت بر اقتصاد، قیمت‌گذاری دستوری و رانت ناشی از آن عامل عدم تحقق شعارهای سال که همگی طی سال‌های اخیر بر محور تولید و حل چالش‌های آن بود، است. به طور کلی تصدی‌گری دولت، قیمت‌گذاری دستوری و تصمیمات دائما در حال تغییر در قالب آیین‌نامه، دستورالعمل، بخشنامه و نامه‌هایی که بسیار فراتر از اصل قانون هستند، بزرگ‌ترین ایجاد‌کننده فساد در اقتصاد کشور هستند که متاسفانه در سال‌های اخیر افزایش یافته‌اند. به نظر می‌رسد این دو عامل صنعت و اقتصاد کشور را به چالش کشانده و اثرات غیر‌قابل جبران آن هر روزه بر اقتصاد کشور افزایش می‌یابد. فقر، کاهش ارزش پول ملی، عقب‌ماندگی تکنولوژیکی صنعت و کوچک شدن اقتصاد کشور، نتایج ملموس حاصل از اجرای این دو رویکرد در اقتصاد کشور است.

  تولیدمحتوا شرح محصول رپورتاژ آگهی بلاگ پست شبکه مترجمین اشراق | totoweb

آسیب شناسی و ارائه راهکار فرآیند گمرک جمهوری اسلامی ایران

در‌این مدل “دستیابی به چارچوب بنیادین طرح ملی تحول صنعت خودرو” به عنوان ماموریت تحقیق و تفحص تعیین شد. سامانه یکپارچه راه اندازی شده ولی فروش خودرو بر اساس قیمت دستوری انجام می شود. شورای رقابت با این طرح های پیش فروش، کاری کرد که یک تعداد از متقاضیان، خودرو بخرند و در بازار سرگردان نباشند. یک مولفه کلی، مربوط به شرایط کلان کشور بوده و در این حوزه، بحث اصلی این است که آیا شرایط کلان اقتصادی و سیاسی کشور، ملتهب است یا ملتهب نیست.

همان‌طور که از قبل نیز پیش‌بینی می‌شد، عملا بانک‌ها به دلیل رشد تورم و کاهش سپرده‌های سرمایه‌گذاری و عدم امکان اصلاح ساختار ترازنامه‌ای، در شرایط فعلی محیط کسب‌و‌کار قادر به تامین کامل سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی نخواهند بود. در ثبت‌نام‌های انجام‌شده در سامانه یکپارچه خودرو بر اساس شرایط فعلی صرفا ۳ گروه از مردم می‌توانند خودروی خود را از کارخانه «البته آن هم بر اساس نوبت و قرعه‌کشی» خریداری کنند. در حالی که به جرات می‌توان گفت بیش از ۸۰ درصد خریداران واقعی خودرو، در بین این سه دسته افراد قرار نمی‌گیرند.