صنعت خودروسازی کره‌ شمالی مروری بر تاریخ صنعت خودرو سازی کره شمالی سپند خودرو

صنعت خودروسازی کره‌ شمالی مروری بر تاریخ صنعت خودرو سازی کره شمالی سپند خودرو

اما به راستی چرا با وجود تمام حمایت ها از صنعت خودرو هنوز این بخش نتوانسته در بخش قیمت و کیفیت رضایت مصرف کننده را بدست بیاورد، ایراد کار کجاست ؟ آیا با توجه به شرایط انحصاری بازار اراده ای برای ارتقاء کیفیت وجود ندارد یا مشکلات دیگری در این حوزه دخیل هستند. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امروز دغدغه اصلی مردم در بازار خودرو افزایش مداوم قیمت ها بدون توجه به ارتقاء کیفیت است. در این شرایط ممنوعیت واردات خودرو هم عاملی شده تا خودروسازان داخلی در یک بازار انحصاری به راحتی محصولات خود را بفروشند و مردم هم چاره ای جز خرید آنها نداشته باشند.

  • برندهای ایرانی تا حد زیادی در روسیه ناشناخته هستند، اما تخصص ایران در فعالیت تحت تحریم ها توجه روسیه را به خود جلب کرده است.
  • ممکن است برخی بپرسند آیا سایر کشورها نیز خودروهای کارکرده وارد می کنند که باید پاسخ دهیم بله.
  • این ستاد تقریباً در تمامی مسائل کلان صنعت خودرو تصمیم‌گیری کرده و با نظر جمع، مصوباتی را جهت اجرا ابلاغ می‌کرد.
  • زمانی که پژو در دهه ۸۰ با پلتفرم مشترک‌X۹۰ به ایران آمد، مجلسی‌ها با آن مخالفت جدی کردند.
  خودروهای سایپا و ایران خودرو ارزان‌تر از ارزان‌ترین خودروهای خارجی! آخرین خودرو

این شرکت کوشش کرد رویکرد بهتری را در پیش بگیرد و قراردادی جامع‌تر با گوگل بست. بر اساس این قرارداد، مهندسان فورد به صورت مستقیم با مهندسان گوگل همکاری می‌کنند تا نرم‌افزارهای گوگل را برای محصولات فورد بهینه‌سازی کنند. بر اساس این قرارداد، این دو شرکت همچنین در زمینه توسعه خودروهای بدون‌راننده نیز با یکدیگر همکاری می‌کنند. با توجه به چالش های موجود در صنعت خودروسازی کشورمان مانند افزایش چشمگیر قیمت مواد اولیه و قطعات تولیدی، قیمت فروش قطعات خودرو، بحران نقدینگی موجود و مشکلات تامین مواد اولیه و قطعات نیمه ساخته داخلی و خارجی؛ بسیار مهم است تا با بهبود سیستم لجستیکی راهبردهای جدیدی برای مقابله با این چالش ها بیابیم. با توجه به بررسی های انجام گرفته در سال 2019، علارغم سهم قابل قبول کشور از منظر تولید و قرار گرفتن در جایگاه بیست و یکم، آمار بدست آمده نشان می‌دهد خودروسازی ایران از منظر صادرات و واردات و به دلیل حجم و ارزش کمتر از 1 میلیون دلار در جایگاه صد و ششم جهان قرار گرفته است.

پرداخت وام 200 میلیونی به همه سرپرستان خانوار وام بدون ضامن و سپرده با اقساط 84 ماهه و تنفس 6 ماهه

بازار خودرو ایران کاملاً انحصاری است و در نبود خودروسازان بزرگ و واردات خودرو، عملاً این بازار به حیاط‌ خلوت شرکت‌های نه چندان مطرح چینی تبدیل شده است و این شرکت‌ها محصولات خود را در ایران با بهای چندین برابر بازار جهانی می‌فروشند. اتومبیل شخصی اجازه می‌دهد تا مردم در زندگی، کار و تفریح و سایر امور زندگی کارهایی را انجام ‌دهند که تا یک قرن پیش غیرقابل‌تصور بود و اینها برخی از مزایای خودرو است که باعث شده تا کیفیت زندگی ما ارتقا پیدا کند. دیدگاه مردم به خودرو نیز از صرف یک وسیله برای جابه‌جایی تغییر کرده و عواملی چون راحتی، کارکرد، سرعت و امنیت باعث شده ترجیح افراد برای استفاده از خودرو شخصی نسبت به سایر وسایل نقلیه بیشتر باشد. یک خودروساز در تعریف آکادمیک، شامل تمام بخش‌های طراحی، توسعه، تولید و فروش لوازم نقلیه موتوری است که شامل همه اجزای موتور، سیستم تعلیق، بدنه، تزئینات داخلی و خارجی (به استثنای لاستیک، باتری و سوخت) می‌شود.

  10 مورد از بی صداترین خودروهای جهان در سال 2019 وستینال

اخبار هفته شرکت ایران خودرو خراسان

پس از جنگ نیز ساخت خودروهایی مانند پژو ۲۰۶ (پرفروش‌ترین خودروی اروپا در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳)، سیتروئن زانتیا (Xantia)، دوو سی‌یلو و ماتیز، پژو ۴۰۵ و فولکس‌واگن گل (VW Gol) صنعت خودروی ایران را نزدیک با سایر کشورهای آسیایی اما در حد مونتاژ نگاه داشت. باید در نظر داشت که با از بین رفتن تحریم ها، هزینه های جا به جایی و غیره کاهش یافته و ممکن است از هزینه های صرف شده شرکت ها کاسته شود. برای مثال، در بخش خودرو های مقرون به صرفه و کوچک هنوز تلاش های جدی‌ای برای رفع نیاز مصرف کنندگان صورت نپذیرفته است.

چرا آیین نامه واردات کارکرده ها ابلاغ نمی شود؟

طبق برخی از برآوردها، به‌ازای تولید هر دستگاه خودرو دو شغل ایجاد می‌گردد که 17 درصد آن اشتغال مستقیم ( خودروسازی و قطعه سازی) و 83 درصد آن اشتغال غیرمستقیم ( صنایع بالادستی و فعالیت‌های خدماتی به خودرو) خواهد بود. با توجه به آمار ارائه شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، طبق جدول ذیل، واردات و صادرات خودروهای سواری طی سال‌های 1395 الی 1399 با نرخ رشد منفی 61% ، کاهش چشم‌گیری داشته است. حاجی دلیگانی، نماینده مجلس، موافق با این لایحه بوده وتوضیح داد ضرورت تنظیم بازار خودرو، هم از لحاظ تعداد و هم کیفیت بر هیچ کس پوشیده نیست. ما نمی توانیم جامعه را منتظر بگذاریم چرا که شاهد رخ دادن این اشتباه هستیم که قیمت خودرو شاخص قیمت گذاری برای بسیاری از کالاها قرار گرفته است و این امر باعث بروز مشکلات متعدد، بدبینی و نگرانی در جامعه شده است بنابراین باید قیمت گران خودرو را بشکنیم. خودروسازان داخلی نشان دادند علیرغم تمام فرصت هایی که در اختیارشان گذاشته شد نتوانستند نیاز جامعه را از نظر تعداد و کیفیت تامین کنند و بازار کنونی در شأن ملت ایران نیست. ما با تصویب این لایحه مجوز واردات خودروهای مستعمل اعم از اتوبوس، مینی بوس، کشنده و سواری را می دهیم تا از این طریق بازار خودرو را به تعادل برسانیم و مانع از افزایش روزافزون قیمت خودروها می شویم.

  چطور مکانیک ماشین خارجی شویم ؟ آنهم در کمتر از 90 روز ! گواهیران